مزایای بازاریابی محتوایی چیست؟
- توضیحات
- نوشته شده توسط Super User
- دسته: blog
- بازدید: 179

مزایای بازاریابی محتوایی چیست؟، در حال حاضر در دنیای کسب و کار، محتوا حرف اول و آخر را میزند. شاید شما هم از کسانی باشید که میخواهند وارد دنیای بازاریابی محتوایی شوند اما از مزایای آن آگاه نیستند. در این مقاله، عدد از مزایای بازاریابی محتوایی را به شما معرفی خواهیم کرد و در انتها نیز به شرح معایب آن خواهیم پرداخت.
مزایای بازاریابی محتوایی
بهبود سئو
بهبود سئوی سایت شاید واضحترین مزیت از مزایای بازاریابی محتوایی باشد که به ذهن میآید. سئوی سایت علاوه بر مسائل فنی آن ، بیش از هرچیز به کیفیت محتوای آن وبسایت وابسته است. در حال حاضر، افراد برای پیدا کردن راه حل مشکلاتشان، کلمات کلیدی مربوط به آن مشکل را گوگل میکنند و با انبوهی از محتوا مواجه میشوند. در این میان، محتوایی برنده است که بهتر از سایر محتواها بتواند مشکل آنها را حل کند. پس هرچه بیشتر بر استراتژی محتوایی سایت تمرکز کنید، افراد بیشتری به سایت شما سر میزنند و مدت بیشتری در سایت میمانند. بدین ترتیب سئوی سایت شما به تدریج بهبود چشمگیری خواهد یافت.
یک آمار جالب در این مورد مربوط به سایت هاب اسپات است. به گزارش این سایت در سال ۲۰۱۸، تعداد بازدیدهای سایتی که از سرچ ارگانیک به دست آمده، با استفاده از محتواهای بهینهشده ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.
افزایش لید
محتوای بهینهشده سایت نهتنها باعث بهبود سئو میشود؛ بلکه تعداد لیدهای شما را هم افزایش میدهد. مطالعهای نشان داده است که برندهایی که از انواع محتوای بهینهشده وبلاگ استفاده میکنند، ۶۷٪ لید بیشتری نسبت به سایر برندها جذب میکنند. افزودن انواع محتوا مانند فایل پی دی اف، ویدیو، اینفوگرافیک و … باعث میشود روند افزایش لید شما حتی بیشتر هم بشود.
افزایش مکالمه با مخاطب
داشتن مکالمه و ارتباط مستقیم با مخاطب یکی از مهمترین مزایای بازاریابی محتوایی است. با انتشار محتوای باکیفیت در وبسایت و شبکههای اجتماعی، این امکان را به مخاطب خواهید داد که سوالهای خود را با گذاشتن کامنت از شما بپرسد. با این کار، مکالمهای شروع خواهد شد که در آن شما مستقیم به حل مشکلات مخاطبان میپردازید. این کار حس اعتماد و اطمینان را به مخاطبان و مشتریان شما القا میکند. سایر مخاطبان خواهند دید که شما به نظراتشان اهمیت میدهید و آنها نیز مشکلاتشان را با شما در میان میگذارند.
افزایش سرعت تصمیمگیری مشتری برای خرید
بسیاری از خریدها با یک سرچ ساده در گوگل آغاز میشود. اگر مسیر محتوای سایت را به درستی بچینید، میتوانید نقشه سفری طراحی کنید که مشتری در آن از محتوای وبلاگ به خرید کردن از سایت شما برسد. به عنوان مثال، مشتری برای حل مشکلی به وبلاگ شما میرسد، به سایر پستهای مرتبط با مشکلش سر میزند و سرانجام به فروشگاه شما میرسد. در اینجا مشتری به شما اعتماد کرده و احتمال این که از شما خرید کند بیشتر است.
افزایش آگاهی از برند
با داشتن محتواهای مناسب، به تدریج یک «ردپای دیجیتال» از خود در دنیای مجازی ایجاد میکنید. به این ترتیب کمکم مردم و رقیبان نام شما را در حوزه فعالیتتان میشناسند. برای این که بیشترین آگاهی را درباره برند خود ایجاد کنید، سعی کنید محتواهایی تولید کنید که امضای برند شما را داشته باشند. این امضا میتواند در سبک طراحی گرافیکی، نوع محتوا و همچنین لحن شما در بیان محتوا نمایان باشد.
بهصرفه بودن
یکی دیگر از مزایای بازاریابی محتوایی این است که با وجود وقتی که برای آن صرف میشود، همچنان نسبت به روشهای بازاریابی برونگرا بسیار بهصرفهتر است. به گزارش انستیتو بازاریابی محتوایی، در سال ۲۰۱۵، ۲۰۰ میلیون از مردم جهان روی گوشیهای تلفن همراه خود اپلیکیشنهای ضد تبلیغ نصب کرده بودند. همچنین طبق آمار همین موسسه، بازاریابی محتوایی نسبت به بازاریابی برونگرا ۶۲٪ هزینه کمتری دارد. مردم به دنبال محتوای باکیفیت هستند و از تبلیغات اجباری که دریافت میکنند، فراریاند.