برای داشتن اینستاگرام مارکتینگ بهتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟برای داشتن اینستاگرام مارکتینگ بهتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای داشتن اینستاگرام مارکتینگ بهتر به چه نکاتی باید توجه کرد؟، بعد از آنکه نقشه راه خود را با تدوین استراتژی مناسب مشخص کردید، بد نیست چند نکته دیگر را برای رشد سریع‌تر و بازاریابی بهینه‌تر در اینستاگرام در نظر داشته باشید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

زمان مناسبی را برای انتشار محتوای خود انتخاب کنید

این مسیر طولانی را از بالای این صفحه طی کردید، مقاله را خواندید، احتمالا برای تدوین استراتژی خود ایده‌هایی را روی کاغذ یا در ذهنتان یادداشت کردید و موضوعاتی را برای ساختن پست‌های جذاب در نظر دارید. پست را می‌سازید. اما همه این‌ها درست مانند بازی‌سازی در فوتبال است! توپ از دروازه‌بان پاسکاری می‌شود و تا دم دروازه حریف، که همان «هدف» ما است، پیش می‌رود، اما اگر ضربه آخر را مهاجم درست شوت نکند، تمام زحمات هدر می‌رود! انتشار محتوا در زمان درست، دقیقا مثل شوتی است که مهاجم یک تیم فوتبال به سمت دروازه هدف می‌گیرد. اگر درست انجام نشود، زحمات شما آنطور که باید نتیجه نخواهند داد.

حتما از بخش insight یا همان آمار برای شناسایی بهترین زمان انتشار محتوا استفاده کنید. علاوه بر آن مخاطب هدف خود را هم در نظر بگیرید. مثلا اگر بیشتر دنبال‌کننده‌های شما را زنان خانه‌دار تشکیل می‌دهند احتمالا انتشار پست در صبح برای صفحه شما بهتر است. اگر بیشتر کسانی که شما را دنبال می‌کنند از قشر کارمندان هستند احتمالا باید زمان استراحت آن‌ها را برای انتشار محتوا انتخاب کنید. در نهایت با آزمون و خطا سعی کنید بازه زمانی طلایی خود را پیدا کنید.

از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید!

هنگام انتشار پست علاوه بر استفاده از هشتگ‌ها، راه‌های دیگری نیز برای بیشتر دیده شدن پست شما وجود دارد. سعی کنید از تمام این راه‌ها استفاده کنید. مثلا می‌توانید به پست‌های خود لوکشین اضافه کنید. این اتفاق به خصوص برای کسب و کارهایی که بخشی از فروششان به صورت حضوری اتفاق می‌افتد یک فرصت بسیار خوب است. چراکه کسانی که در لوکیشن کسب و کار شما را سرچ می‌کنند با دیدن پست شما فرصت آشنایی بیشتری با برندتان را پیدا خواهند کرد.

علاوه بر آن اگر در پست شما به اکانت یا شخص دیگری نیز مرتبط است با تگ کردن او این شانس را خواهید داشت که از طرف آن‌ها نیز به مخاطبانشان بیشتر معرفی شوید. یکی دیگر از امکاناتی که معمولا از آن غافل هستیم، امکان استفاده از هشتگ در استوری‌هاست. توصیه ما این است که در هر استوری خود از یک هشتگ استفاده کنید تا شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشید.

تعامل در اینستاگرام را فراموش نکنید!

تلاش کنید تا حداکثر تعامل را با مخاطبانتان داشته باشید. با گذاشتن استوری‌های متنوع، پست‌های دارای سوال، مسابقه و … آن‌ها را بعه تعامل هرچه بیشتر تشویق کنید. در ضمن، محاسبه میزان تعامل را از یاد نبرید.