آشنایی با کمپین های تبلیغاتی موفق دنیا

آشنایی با کمپین های تبلیغاتی موفق دنیا، در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از کمپین های تبلیغاتی موفق دنیا آشنا کنیم. این مقاله را از دست ندهید.

کمپین‌های تبلیغاتی موفق در دنیا

مینی: پیروزی کوچک

حتما تا به حال ضرب‌المثل «فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه» را شنیده‌اید، تبلیغات کمپین این شرکت یادآور مضمون همین ضرب‌المثل است.

شرکت خودروسازی مینی برندی شناخته شده در زمینه تولید اتومبیل‌های کوچک در بریتانیاست. در این تبلیغ تیم فنی مینی به اشکال مختلف قصد نمایش مزیت‌های انسان‌هایی کوچک‌تر از دیگران را دارد. به عنوان مثال در زمینه مبارزه تن به تن در روم باستان روی مزیت چابکی هیکل کوچک تاکید می‌شود.

نایکی: فقط انجامش بده

وقتی می خواهید بهترین راه را برای معرفی برندتان پیدا کنید باید از خودتان این سوال را بپرسید که قرار است چه مشکلی را برای مشتری‌هایتان حل کنید؟ شامل حال چه کسانی می‌شود؟ محصول یا خدمات شما چه راه حلی ارائه می دهد؟ با استفاده از انتقال پیام به مشتری ها برای فروش، می توانید رابطه‌ای با مشتریان به وجود بیاورید که هرگز شما را از یاد نبرند، درست شبیه کاری که این شعار نایکی با مخاطبان خود می‌کند.

گروه شیر کالیفرنیا: شیر داری؟

این گروه با استفاده از شعار «شیر داری؟» توانستند فروش شیر در کالیفرنیا را تنها طی یک سال ۷ درصد افزایش دهند. توجه کنید که این شعار برای دعوت مردم به مصرف شیر نیست. پس، لازم نیست همیشه به دنبال مشتری های جدید برای خدمات یا محصولات خود باشید. گاهی باید مشتری های فعلی خود را به استفاده ی بیش تر از محصولاتتان ترغیب کنید.

داو: زیبایی واقعی

«دنیایی را تصور کنید که در آن زیبایی منبع اعتماد به نفس باشد، نه اضطراب». این جمله در واقع شعار کمپین تبلیغاتی شرکت داو (Dove) بود که به زیبایی واقعی فکر می کرد و البته با استقبال زیادی هم روبه‌رو شد. آن‌ها تبلیغی ساختند که در آن از یک چهره‌نگار اداره‌ی تحقیقات پلیس امریکا (FBI) درخواست شد دو طرح از هر یک از زنان داوطلب این تحقیق رسم کند. یکی از این طرح‌ها بر اساس توصیفات خودِ آن زن ترسیم می‌شد و طرح دیگر بر اساس توصیفات یک غریبه. جالب است بدانید که این دو تصویر کاملا متفاوت بودند. داو این نتایج را همراه با این آمار قابل توجه ارائه داد که تنها ٪۴ از زنان در سراسر دنیا خود را زیبا می‌دانند.

و اما نتایج: این ویدئوها بیش از ۱۱۴ میلیون بار دیده و ۳.۷۴ میلیون بار به اشتراک گذاشته شدند چون به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کردند و مردم هم پیام شرکت داو را شنیدند.

اُلد اِسپایس (Old Spice): مَردی که مَرد شما هم می تواند بوی او را بدهد

می توان گفت که شعار تبلیغاتی این کمپین ره صد ساله را یک شبه طی کرد. استراتژی این برند تجاری این‌گونه بود که ویدئوهای تبلیغاتی کوتاه و زیبایی برای تک تک مشتری هاشان می فرستادند و گفته‌می‌شد ویژگی بارز آن‌ها شخصی بودن این ویدئوها و سرعت بسیار بالا در انتشار آن بود.

پس اگر کمپین تان به سرعت با مشتری ها و هواداران تان ارتباط برقرار کرد، هر کاری از دستتان برمی آید انجام بدهید تا این ارتباط را حفظ کنید. اما هم‌زمان باید حواستان جمع باشد پیامی که منتقل می کنید در راستای اهداف برندتان باشد.